Glasnik APRIL- MAJ 2017
Drage bralke, dragi bralci,
kljub dejstvu, da je praznovanje praznika dela in spomin na krvave demonstracije
1886, s katerimi so delavci zahtevali več pravic, v zadnjih letih
precej zbledelo, mediji ravno v tem času radi postrežejo s statističnimi podatki
o deležih brezposelnih in številu delovno aktivnih oseb v preteklem
letu. Statistični urad je tokrat postregel z nekaj ugodnimi kazalci, saj je bila
brezposelnost v letu 2016 najnižja po letu 2010, kar vliva nekaj svežega
optimizma.
Kljub optimističnim ugotovitvam je konkurenca, tako na trgu dela med
iskalci zaposlitve kot tudi med številnimi podjetji v Sloveniji in po svetu,
ostra. Največja in najbolj uspešna svetovna podjetja so ves čas na preži za
novimi priložnostmi, izboljšavami in inovacijami v svoji ponudbi. Med
njimi obstaja močno rivalstvo za naklonjenost in zaupanje kupcev in strank.
Samoumevno se nam zdi, da v tržnem gospodarstvu, kjer je konkurenca
glavno načelo in velja za gibalo napredka, podjetja s podobno in zamenljivo
ponudbo med seboj tekmujejo in se potegujejo za pozornost svojih
ciljnih skupin. Nekaj čisto novega pa je koncept razmišljanja, ki ga lahko
zasledimo pri nekaterih podjetjih, da svoje tekmece prepoznavajo na čisto
drugih področjih.
Tako je nedavno svetovno znan in po celem svetu razširjen ponudnik
TV- in video vsebin izjavil, da se pravzaprav ne boji svojih tekmecev, ki
podobno kot on ponujajo video vsebine. Osupnil nas je z izjavo, da je njegov
glavni konkurent, s katerim se je podal v tekmo za uporabnike, pravzaprav
ena od osnovnih človekovih potreb – to je potreba po spanju, počitku.
Prepričan je, da ljudje ne bodo nehali uporabljati njegovih storitev zaradi
konkurenčnega ponudnika, pač pa zaradi utrujenosti in želje po počitku.
Menijo, da bodo poslovno uspešnejši in bodo dosegali višje rasti, če bodo
tako močno pritegnili pozornost svojih uporabnikov, da jim bodo uspeli
skrajšati spanec.
Zelo nenavadno razmišljanje. A če dobro pomislimo, se nekaj podobnega
že dogaja … Samo poglejmo, kako si nakupovalni centri izmišljajo nove in
nove družabne in zabavne dogodke, vabijo, da v njihovi družbi preživljamo
svoj prosti čas. Kako nam družbena omrežja tešijo potrebo po naklonjenosti,
sprejetosti, zaupanju in povezanosti. Kako nam trgovci obljubljajo, da
nam bo nakup določenega izdelka prinesel vrednost, ugled in spoštovanje
… Priznati moramo, da nas mamljiva ponudba lahko kaj hitro zavede in si
domišljamo, kako lahko z nakupom zadovoljimo svoje potrebe.
Podjetja bodo s svojo vedno svežo ponudbo vedno tekmovala za našo
pozornost, čas, denar. Mi pa smo tisti, ki se svobodno in zavestno odločamo,
kaj potrebujemo, s kom in kako bomo preživljali svoj čas.
In če se vrnemo na začetek. Po drugi strani pa čas in denar, porabljena
za osebnostni in strokovni razvoj, nista nikoli slaba investicija. Zagotavlja
boljšo konkurenčnost na trgu dela in lažje prilagajanje nenehnim spremembam
na trgu dela.
V tokratni številki Glasnika preberite intervju z vodjo knjižnice Almo
Vidmar - Mederal o svetovnem dnevu knjige, naših bralnih navadah ter
dostopnosti knjig. Preverite, kako uspešna je bila vseobčinska čistilna
akcija v preteklem mesecu in izkoristite čas za obisk dogodka v vaši bližini.
V imenu uredniškega odbora vam želim sončen, predvsem pa uspešen
mesec maj.
Petra Rot Kumelj,
glavna in odgovorna urednica
,
[7.910,03 KB]